Zit je lijf vast van het thuiswerken? Dit kan je helpen

haptomotion

Door de Corona-crisis waren we allemaal genoodzaakt zoveel mogelijk thuis te werken. Dat is een hele omslag als je normaal gesproken op kantoor zit. De goede bureaustoel van werk moest plaatsmaken voor de stoelen van de keukentafel. Hierdoor zijn er klachten ontstaan vanwege het zitten in een verkeerde houding. De quarantaine heeft niet alleen lichamelijk effect op ons. Ook geestelijk zorgde het voor enorm veel stress. Dat helpt natuurlijk niet om goed in het lijf te zitten. Wil je weer wat beter in je vel komen te zitten? Onderstaande tips kunnen je hier zeker bij helpen. 

#1 Mensendieck Therapie

Bij Mensendieck Amsterdam kun je goed terecht voor als je je houding in het dagelijks leven wil verbeteren. De therapeut kijkt ook naar welke factoren de klachten in stand houden. Het kan te maken hebben met slappe spieren, stress, slechte ademhaling of een verkeerde houding. Het zorgt voor een verstoord evenwicht waardoor je klachten zult ervaren. Een Mensendieck therapeut helpt je dit te herstellen. 

#2 Dry needling 

Dry needling lijkt een beetje op acupunctuur, maar toch is het anders. Acupunctuur werkt vooral op de energiebanen. Dry needling werkt op spierknopen. De droge naald wordt in de spierknoop gestoken en langzaamaan wordt deze gedraaid. De spieren verwijderen zich hierdoor los van elkaar. Na de behandeling merk je dat je weer vrijer kan bewegen in het gebied waar het behandeld is. Uiteraard moet je wel de juiste oefeningen erbij doen om het effect langer vast te houden. 

#3 Ontspanningsmassage 

Het gaat soms niet eens om bepaalde gebieden. De stress kan ook door je hele lijf zitten. Het kan dan zeker helpen om een goede ontspanningsmassage te boeken. Je merkt dat de stress al na een half uurtje uit je lijf vloeit. Zorg dat je daarna veel water drinkt en dat je lekker vroeg gaat slapen. Dan heb je extra veel effect van de massage. 

#4 In beweging komen 

Zit je thuis de hele dag achter je bureau te werken? Aan de ene kant is dat heel goed voor je werkgever. Voor jezelf is het alleen wat minder goed. Het is precies datgene waar je lijf vast van gaat zitten. Neem een personal trainer in de arm of maak regelmatig een stevige wandeling. Zo maak je ook je hoofd leeg en kun je daarna weer met volle focus aan de slag. 

#5 Zorg voor goede voorzieningen 

Zit je al een tijdje aan de keukentafel te werken? Het is denk ik toch tijd voor goede voorzieningen. Tover een kamer om tot thuis kantoortje en schaf een goede bureaustoel aan. Het is voor nu een investering, maar je lijf is je later dankbaar. 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *